• Nishti Haglund

ÄR DU BRA PÅ ATT UPPSKATTA DINA MEDARBETARE? 🤩

Uppdaterat: 8 nov.

Enligt Gallup är den vanligaste anledningen till att vi slutar ett arbete är för att vi inte känner oss uppskattade. 😔

Att få känna sig sedd och uppskattad är ett viktigt basbehov för oss människor. 👁‍🗨


Personligen tänker jag på en förstudie som jag ledde i 3-4 månader. Jag blev osäker på om det jag gjorde var tillräckligt bra när jag inte fick någon bekräftelse alls på hur det gick. 😳Min motivation gick ner efter ett tag. 👎🏻

Efteråt visade det sig att beställaren var jättenöjd men uttryckte inte det till mig. 🤨


➡️Vill du ha ett framgångsrikt team och engagerade medarbetare ❤️‍🔥,tänk på följande som ledare:


✅ Ge varje medarbete uppskattning eller beröm för att hen har gjort ett bra jobb. Gärna en gång var sjunde dag.


✅ Olika människor gillar olika typer av uppskattning och bekräftelse. Anpassa till individen.


✅ När du ger uppskattning eller positiv feedback för gott arbete frisätts dopamin i hjärnan hos individen.


Vill du bli bättre på det här? 🤗Skriv UPPSKATTA i chatten så skickar jag en tvåsidig guide från Gallup (på engelska) eller maila mig på nishti@beyondflow.se .


9 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla